Dienstverlening

Doelstellingen

Dienstverlening

Wat willen we bereiken?

Wat gaan we daarvoor doen?

T1

T2

1. We willen onze dienstverlening communicatie gerichter én vraaggerichter inrichten.

1.1 Prioriteren en herinrichten communicatie-inzet.

1.2 Implementeren nieuwe gemeentewebsite.

1.3 Vervolg begrijpelijk schrijven (klare taal).

2. Uitrollen dienstverleningsconcept Omgevingswet op basis van kernwaarden en servicenormen.

2.1 Alle aanvragen ook digitaal kunnen doen.

2.2 Datagedreven werken verder uitwerken.

2.3 Onderzoeken behoefte online mijn-omgeving.

2.4 Klant centraal bij ontwikkeling nieuwe diensten.

Toelichting

1.1 In 2024 stellen we een contentstrategie op, waarin we onze communicatie-infrastructuur in kaart brengen. Oftewel: welke communicatiemiddelen zetten we in voor welke informatie en doelgroepen, en hoe. Dit geeft houvast om strategisch en betrouwbaar te kunnen communiceren. Daaraan gerelateerd bekijken we welke nieuwe en bestaande (online) middelen wel of niet bijdragen aan onze doelen, en passen we onze inzet daarop aan.

1.3 In 2023 hebben we voorbereidingen getroffen voor een vervolg op het begrijpelijk-schrijven-traject van een aantal jaren geleden. In 2024 willen we deze plannen presenteren en uitrollen, om begrijpelijk taalgebruik in onze gemeentelijke communicatie te versterken en borgen.

2.3 Vanwege de nogmaals uitgestelde inwerkingtreding van de Omgevingswet is nog niet aan deze doelstelling toegekomen, dit wordt in 2024 opgepakt.

2.4 De procesbeschrijvingen rond de Omgevingswet zijn gemaakt en daarbij is de klant centraal gesteld. Door heldere procesbeschrijvingen kunnen klanten zo eenduidig en goed mogelijk bediend en geholpen worden, ook door nieuwe medewerkers. Het Handboek Omgevingswet is inmiddels gereed.

Deze pagina is gebouwd op 06/21/2024 13:09:55 met de export van 06/21/2024 13:03:36